FAQ
Tietoa meistä
Keneltä ostan lippuja?
Millaisia lippuja voin ostaa Ticmaten kautta?
Meidän kautta ostaminen
Kuinka ostan lippuja?
Mitä nimeä minun tulisi käyttää varauksessani?
Kuinka käytän lippujani?
Mitä teen, jos en ole saanut lippujani?
Mitä lippujen hintaan sisältyy?
Onko lapsille, eläkeläisille tai opiskelijoille saatavilla alennuksia?
Missä sijaitsee retkeni tapaamispaikka?
Mitä tarkoittaa, jos liput ovat pyyntö-tilassa?
Kuinka ostan lippuja ryhmälle?
Mitkä ovat Ticmaten varausehdot?
Tarjoatteko minkäänlaista peruutusturvaa?
Voinko ottaa yhteyttä Ticmate-tiimiin?
Vinkkejä
Voinko valita haluamani paikat teatterissa?
Mikä on matinea-esitys?
Kuinka kauan etukäteen minun kannattaisi ostaa liput?
Mitkä ovat parhaita musikaaleja New Yorkissa?
Onko teattereissa pukukoodia?
Mihin aikaan kannattaa saapua teatteriin tai tapahtumapaikalle?
Mitä tarkoitetaan termeillä "premium-paikat", "standardipaikat" ja "parhaat diilit"?
Miten löydän teatterin parhaat paikat?
Keneltä ostan lippuja?
Ticmate on ruotsalainen yritys ja tavoitteenamme on olla johtava eurooppalainen kansainvälisiä lippuja ja retkiä erilaisiin tapahtumiin ja paikkoihin myyvä yritys. Uskomme, että tietoa parhaista tapahtumista ja kokemuksista ympäri maailman tulisi olla saatavilla riippumatta siitä, missä varauksen teet - puhumme suomi, ja maksat EUR. Teemme yhteistyötä vain virallisten lipunmyyjien kanssa, jotka usein ovat kunkin kohteen parhaita. Täältä löydät kaiken tiedon, mitä tarvitset ja loistavia lippuja musikaaleihin, retkille, jalkapallo-otteluihin, kuumimpiin nähtävyyksiin ja kokemuksiin maailman isoimmissa kaupungeissa! Lue lisää meistä ja siitä mitä me teemme täällä Tietoa meistä -osiosta.
Palaa FAQ-osioon
Millaisia lippuja voin ostaa Ticmaten kautta?
Tarjoamme laajan ja huolellisesti valitun valikoiman lippuja maailman hienoimpiin tapahtumiin, nähtävyyksiin ja retkille. Aina Madame Tussaudsista ja Lontoon sekä New Yorkin upeimmista musikaaleista Pariisin Eiffel-torniin ja Grand Canyonin helikopterilentoihin - varaa netistä kotoa käsin ja ala laskemaan päiviä lähtöön! Kaikki lippumme löydät täältä.
Palaa FAQ-osioon
Kuinka ostan lippuja?
Omat ohjelmistokehittäjämme ovat suunnitelleet varausjärjestelmämme rakkaudella ja se on 100% verkkopohjainen. Sitä päivitetään jatkuvasti, joten näet aina tämänhetkisen saatavuuden retkille, nähtävyyksiin ja tapahtumiin. Olemme keränneet yhteen kaiken tiedon, mitä tarvitset tietää ennen lähtöä ja löydät tämän kaiken tiedon suoraan katsomasi elämyksen sivulta. Kaikki varaukset tehdään verkossa. Valitset vain haluamasi päivän ja näet kaikki päivitetyt hinnat ja saatavuuden.
Palaa FAQ-osioon
Mitä nimeä minun tulisi käyttää varauksessani?
Huomioithan, että nimi, jonka annat varauksen toisessa vaiheessa (asiakastiedot) tulee lippuun/lippuihin. Vain henkilö, jonka nimi on merkitty lippuun voi käyttää lipun näyttämällä voimassa olevaa henkilötodistusta. Jos suunnittelelet yllättäväsi jonkun erityisen henkilön, suosittelemme, että käytät hänen nimeään tilausta tehdessäsi. Voit silti käyttää omaa sähköpostiosoitettasi, joten varausvahvistus ja e-liput lähetetään suoraan sinulle.
Palaa FAQ-osioon
Kuinka käytän lippujani?
Kun ostat lippuja verkossa, saat aina kuitin ostoksestasi sähköpostiin. Lippujen saamistapa ja käyttötapa vaihtelevat tapahtuman mukaan. Teemme kaikkemme, jotta prosessi olisi mahdollisimman yksinkertainen ja paperiton, mutta luethan kaikki tiedot koskien kutakin nähtävyyttä, retkeä tai tapahtumaa, johon olet ostamassa lippuja. Lippujen käyttöohjeet löytyvät myös e-lipusta, joka lähetetään sähköpostitse.
Palaa FAQ-osioon
Mitä teen, jos en ole saanut lippujani?
Jos et saa lippujasi, ei huolta! Otat vain yhteyttä meihin ennen varaamaasi päivää ja lähetämme liput sinulle uudestaan välittömästi. Koska emme voi tietää ovatko liput päässeet perille sähköpostiisi, lähetämme ne mielellämme uudestaan - vaikka toiseen sähköpostiosoitteeseen! Huomioithan kuitenkin, että emme ehkä voi palauttaa rahoja lipuista, joita ei ole käytetty siksi, että ne eivät ole tulleet sähköpostiisi - voi myös olla, että ne löytyvät roskapostikansiosta!
Palaa FAQ-osioon
Mitä lippujen hintaan sisältyy?
Netissä nähtävillä olevat hinnat ovat aina kokonaishintoja, joihin sisältyvät kaikki mahdolliset maksut, verot ja varausmaksut. Sinulle ei tule lisämaksuja kohteessa ollessasi eikä sinun tarvitse jonottaa ostamaan lippuja, olethan tehnyt sen jo netin kautta. Tarjoamme usein edullisempia lippuja kuin muut lipunmyyjät ja joskus liput ovat jopa halvempia kuin tapahtumapaikalta ostettuina, sillä olemme kansainvälinen toimija. Yleensä 10-25% suuruinen varausmaksu on sisällytetty musikaali-, teatteri- ja oopperalippuihin. Jalkapallolippujen osalta varausmaksu on yleensä 10-50%, mutta joskus enemmän, jos kyseessä on A-ottelu (esim. Mestarien liiga). Koska ostamme liput etukäteen, on meillä usein lippuja jäljellä vielä silloinkin, kun lippukassa myy jo eioota. Ostamalla meidän kautta saat taatusti lipun jo ennen matkaan lähtöä eikä sinun tarvitse olla huolissaan loppuunmyydyistä tapahtumista tai mustan pörssin lipuista, jotka ovat usein paljon kalliimpia kuin meidän lippumme!
Palaa FAQ-osioon
Onko lapsille, eläkeläisille tai opiskelijoille saatavilla alennuksia?
Emme valitettavasti tarjoa alennuksia opiskelijoille, mutta usein lapsille on saatavilla lippuja alennettuun hintaan ja joskus myös eläkeläisille. Jos saatavilla on erikoislippuja lapsille tai eläkeläisille, näet ne valittuasi päivän retkellesi. Muistathan tarkistaa ikärajan jokaiselle lipputyypille, sillä ne saattavat vaihdella.
Palaa FAQ-osioon
Missä sijaitsee retkeni tapaamispaikka?
Löydät tapaamispaikan tarkan osoitteen ja kartan tarkastelemasi retken sivulta - kaikki tapaamispaikkamme sijaitsevat keskeisellä paikalla ja helposti saavutettavissa metrolla (tai jopa jalkaisin!). Tapaamispaikan osoite on merkitty myös lippuun.
Palaa FAQ-osioon
Mitä tarkoittaa, jos liput ovat pyyntö-tilassa?
Yleissääntönä on, että kun varaat meiltä, varauksesi varmistetaan automaattisesti maksun suoritettuasi. Joissakin erikoistapauksissa tarvitaan kuitenkin varmistus tapahtumapaikalta tai paikalliselta myyjältä. Näitä varauksia kutsumme "varauksessa oleviksi tilauksiksi" ja tällaisia tilauksia ei voida vahvistaa ennen kuin pyyntö on suoritettu ja saamme tiedon palveluntarjoajalta. Jos kohde on tällainen "pyynnöstä"-tuote, ilmoitetaan siitä varaussivulla. Yleensä varauksen varmistamiseen menee alle 48 tuntia, mutta viikonloppuisin ja loma-aikoina siihen voi mennä kauemmin. Kun myyjä/palveluntarjoaja on varmistanut varauksen, lähetämme liput sähköpostilla ja viemme loppuun varauksesi maksun. Jos lippuja ei voida vahvistaa, ilmoitamme siitä sähköpostitse ja luottokortiltasi varaamamme summa vapautetaan.
Palaa FAQ-osioon
Kuinka ostan lippuja ryhmälle?
Voit aina lisätä lisää lippuja ostoskoriisi ennen maksamista, jolloin varmistat, että kaikki liput tulevat samalle varaukselle (esim. lisäät lippuja 8+6 14 hengen ryhmälle, 8+8+8, jolloin lippuja on yhteensä 24 jne.). Huomioithan, että emme tällä hetkellä tarjoa ryhmäalennuksia. Huomio: kun lisäät monta lippua yhden varauksen alle, saat yhden lipun koko ryhmälle.
Palaa FAQ-osioon
Mitkä ovat Ticmaten varausehdot?
Luethan huolellisesti käyttöehdot (ne eivät ole kovinkaan pitkät!), varsinkin peruutuksia ja muutoksia koskevat kohdat. Yleensä emme voi perua, muuttaa tai hyvittää lippuja paikallisten palveluntarjoajien vuoksi, mutta teemme mielellämme niin, silloin kun vain pystymme. Huomioithan myös, että peruutuksista/muutoksista voidaan veloittaa maksu. Voit aina ottaa yhteyttä meihin saadaksesi lisää tietoa.
Palaa FAQ-osioon
Tarjoatteko minkäänlaista peruutusturvaa?
Kyllä, voit lisätä kauttamme kaikkiin ostoksiin peruutusturvan. Se tarjoaa täyden korvauksen siitä tietystä varauksesta, jos joudut onnettomuuteen tai jos sinä, joku matkaseuralaisistasi tai lähisukulaisesi sairastuu. Huomioithan, että tarvitsemme lääkärintodistuksen ja, että turvaa ei voida lisätä jo olemassa olevaan varaukseen. Löydät lisätietoja peruutusturvastamme ostoskoristasi.
Palaa FAQ-osioon
Voinko ottaa yhteyttä Ticmate-tiimiin?
Toki! Voit ottaa meihin yhteyttä kansainvälisen help deskimme kautta lähettämällä viestin osoitteeseen helpdesk@ticmate.com tai soittamalla numeroon, joka löytyy "kontakti" -osion kautta. Huomioithan, että varausvahvistus lähetetään sähköpostiosoitteesta, johon ei voi vastata. Kuuntelemme mielellämme mielipiteesi ja autamme kysymystesi kanssa. Aukioloaikamme ovat 8.00-17.00, Keski-Euroopan aikaa, maanantaista perjantaihin (vaikka saatamme lukea sähköposteja myös viikonloppuisin :) ).
Palaa FAQ-osioon
Voinko valita haluamani paikat teatterissa?
Et voi valita tiettyjä haluamasi paikkoja teatterista. Voit kuitenkin valita kategorian, josta haluat liput ja saat parhaat mahdolliset liput, jotka ovat saatavilla varauksen aikaan tästä kategoriasta. Varausvahvistuksen lähettämisestä seuraavan 36 tunnin aikana saat päivitetyn lipun, jossa on ilmoitettu tarkat paikat. Näitä paikkoja ei voi muuttaa.
Palaa FAQ-osioon
Mikä on matinea-esitys?
Matinea on esitys, joka ajoittuu iltapäivän ensimmäisille tunneille, mutta joissakin teattereissa on myös myöhäinen matinea noin viiden aikaan iltapäivällä. Suurimmassa osassa teattereita on keskelle viikkoa sijoittuva matinea ja yksi lauantaisin tai sunnuntaisin.
Palaa FAQ-osioon
Kuinka kauan etukäteen minun kannattaisi ostaa liput?
New York on hyvin suosittu matkakohde ja siellä on hyvinkin mahdollista, että musikaalit myydään loppuun viikkoja etukäteen. Suosittelemme lämpimästi, että varaat lippusi heti kun olet ostanut lentolippusi New Yorkiin! Perjantain ja viikonloppujen esitykset myydään todennäköisimmin loppuun, varsinkin kesäaikaan ja koulujen lomien aikaan.
Palaa FAQ-osioon
Mitkä ovat parhaita musikaaleja New Yorkissa?
Etusivulta löydät listan suosituimmista musikaaleista.
Palaa FAQ-osioon
Onko teattereissa pukukoodia?
Missään teatterissa ei ole tiukkaa pukukoodia. Tyylikäs tai casual-asu on sopiva jollei muita suosituksia ole.
Palaa FAQ-osioon
Mihin aikaan kannattaa saapua teatteriin tai tapahtumapaikalle?
Suosittelemme, että saavut teatteriin ainakin puoli tuntia ennen esityksen alkua. Suurimmissa osissa teattereita on baari, jossa voi viettää aikaa odottaessa. Ohjelmalehtiä ja matkamuistoja on myös saatavilla teattereista.
Palaa FAQ-osioon
Mitä tarkoitetaan termeillä "premium-paikat", "standardipaikat" ja "parhaat diilit"?
Premium-paikat ovat teatterin parhaimmilla katsomopaikoilla. Mikäli valitset standardipaikat, sinulle allokoidaan parhaat vapaana olevat paikat katsomonosasta (esim. Orchestra tai Mezzanine). Valinta "parhaat diilit" on mahdollisuutesi varata hyvät paikat alennettuun hintaan.
Palaa FAQ-osioon
Miten löydän teatterin parhaat paikat?
Premium-lippujen istumapaikat sijaitsevat aina teatterin parhailla paikoilla.
Palaa FAQ-osioon
Pikahaku
Lippuja Frozen the Musical